torsdag 15. oktober 2009

I dag har jeg fått mange fine naturopplevelser. Dagen begynte med å ta opp garn på Tinnsjøen. Blikkstille på vannet,  høstfargene kunne speile seg. Kjempefint : ) Litt fisk blei det også. I ettermiddag gikk Kaiak , Martin og meg på tur en runde som vi ofte går. Kaiak hadde noe i nesa hele tida, så han var veldig ivrig. Rett før vi kom hjem slapp jeg han som vanlig. Men han for til skogs fulgte ett spor og kom rett på en elg. Såg bare bakbeina på dem begge der dem forsvant. Full los hadde han. Han har reist etter dyr før, men har kommet tilbake når jeg har kalt han inn. Men i dag ville jeg se hva han gjorde uten å rope på han. Han kom ikke tilbake, hørte losen langt unna. Så jeg måtte følge etter og rope, rope, rope. Så kom han etter 15 min. Kanskje han er en mulig elgjeger??? Kanskje dette var dumt, att han heretter alltid vil springe etter dyr når han går løs i skogen? Men en opplevelse var det både for han og oss : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar