mandag 12. april 2010

  Tida flyr nå er det allerede ny uke. Forrige uke var Kaiak sjuk. Etterhvert som snøen smelter dukker det opp litt av hvert. Og han har sikkert smakt på noe av det våren har å by på... Det endte med oppkast og   diare. Og ett par netter uten søvn. Men nå er han heldigvis blitt frisk igjen. Men etter denne sjauen trang han en dusj, han liker egentlig ikke det noe særlig. Men etterpå er han helt vill.

                            
Litt skeptisk.....


Riste, riste, riste
Ikke lett å få tatt bilde av en som er aldeles i hundre etter en dusj, det er så deilig å være skikkelig rein igjen :-)

I går var han med Ivar på joggetur og det var skikkelig stas. Etter forrige uke blei han lit tynn så nå må             jeg kjøre på med mye god mat så han legger på seg litt til han skal til Kongsberg. Også lurte jeg på
en ting, når røyter finske lapphunder???                  

4 kommentarer:

  1. Nå etter en vask begynner han sikkert å røyte!! Men det er riktig å bade dem ett par uker før utstilling - hvis det trengs. Og hundene har en tendens til å være ganske seige på denne årstida ;o)
    Jeg tror egentlig ikke Nalle røyta noe særlig det første året. De siste åra har han røyta på sensommer'n..tror jeg.. Ble plutselig litt usikker! Han har iallefal ikke begynt å røyte enda ;o)

    SvarSlett
  2. Ja når røyter egentlig en lapphund? Mine to har virkelig ikke røytet stort...Mira er 13 mnd nå, og det har vel snaut ramla av et hår enda...Embla derimot...puhhh!! Men det kommer det kommer! Helt sikkert!
    De må vel bytte både vinterpels og sommerpels, så to ganger i året skal de vel røyte?

    SvarSlett
  3. Kanskje de ikke røyter så ofte...Jeg husker han røyta skikkelig i fjor vår, men det kunne vel ha noe med valpepelsen og gjøre. Merker vel tidsnok det vil jeg tru ;-)

    SvarSlett
  4. Hallo Kaiak! Så bra at du kom deg raskt igjen da!! Blir artig å treffe deg på Kongsberg igjen! I går så dusja de meg har åsså!
    Ha en flott uke!!
    Stor nuss på nesa til deg fra lille meg Roxie!!

    SvarSlett