torsdag 17. mars 2011

Kaiak føler seg lurt!!!

Jeg var inne og vasket vindu da jeg hørte Kaiak sin intense voffing. Hva skjer??? Jeg gikk ut og der hadde gutten jammen fått besøk av 2 hunder,(tisper). Jeg kjente dem igjen så gikk inn for å finne tlf. Nr. og ringe eier. Kaiak stod i band, mens de to andre hoppet og danset rundt han. Når jeg kom ut igjen så jeg Kaiak prøvde seg intens på den ene tispa, jeg tenkte herregud har ho løptid??? Og det hadde ho, ho rygget inntil Kaiak og viftet med bakparten tydelig klar. Heldigvis fikk jeg dratt Kaiak vekk tidsnok håper jeg.... Så kom eieren og tror ho var glad for att situasjonen var under kontroll. uff, men nå sitter Kaiak på den høyeste haugen han fandt ute og uler sårt og sånn blir han vel sittende noen dager til han skjønner att håpet er borte. Tenk att det kommer damer frivillig og så blir han dratt vekk i siste sekund, skjønner gutten er skuffa hehe
Men godt det gikk som det gikk, håper Kaiak skal bli pappa en dag, men da med rett rase og rett tispe! Etter Kongsberg utstillingen kom det noen tilbud, så vi får se da hva som skjer :o)
Det snakkes så mye om att de som eier hann hunder må passe så på og ha de i band, men dette gjelder vel strengt talt tisper også? Det hadde ikke vært min feil hvertfall om de blei valper ut av dette og om jeg ikke hadde vært hjemme så hadde det jo blitt det...FLAKS. Tror det er en slags huskey hund som var på ferde, samme tegnninger i ansiktet som Kaiak, nesten samme farger og ligner litt på Lapsk.
Ja,ja sånn var det. Nå får jeg vel ut og rusle litt med gutten å prøve å få han på andre tanker.

Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. Hahaha, frierne kan ikke dy seg lengre, ryktet om premiegutten sprer seg fort til søte damers ører :o))) Men stakkars Kaiak som må vente. Det er ikke moro for ham, kan tro han kjenner duften i dagesvis. Uff. Håper han kan få prøvd seg skikkelig snart!

    SvarSlett
  2. Stakar Kaiak gutten!! Damene kommer springans til deg og gjør seg helt klare og fine for deg og så griper hu matmor deg vekk!! Skjønner godt at Kaiak sitter og uler!! Men du skjønner det Kaiak at det er nok best at matmor bestemmer når du kan få slippe til og at det helst da er samme rase!! Det ryktes nok fort blandt damene det at du ble premiert så veldig sist helg!!

    Veronika: Godt at du var hjemme og fikk avverga dette!! Ha en flott helg!!

    SvarSlett
  3. hehe skal se det var derfor de kom ;o) Nei, de har vel hørt ulingen hans før og visste hvor de skulle ta veien :o) Ho matmor er ikke grei hehe, men var nok best sånn bare han får tenkt seg litt om. Hjelpte ikke med en rusletur heller, han uler like herlig hehe

    SvarSlett
  4. Jeg hørte en gang at løpske tisper kan bli temmelig uregjerlige når de er i høyløp, og kan bli ganske så utesvevende i sin jakt på en skikkelig kjekkas som Kaiak;o) Ryktet har nok spredd seg som Nøve sier:o)

    Nå sitter gromgutten der med nesa i sky og prøver å sniffe inn siste rest av DEN go'lukta. Godt du var hjemme!

    SvarSlett
  5. Det klart det gjelder tispeeiere også - alle har et ansvar for å passe på sine hunder, særlig under løpetid! Veldig godt du var hjemme, og skjønner godt at vakre Kaiak var frustrert over å ha fått så vakre damer på besøk og så ikke kunne kose seg ordentlig:)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  6. Jadu, må ikke tro det er lettere å holde styr på løpske tisper enn hannhunder ;-)

    Nieida er i høyløp nå, og bor hos min bror mens jeg har Bjønn og Max hos meg. Fikk telefon av Ida, for noen hadde fortalt henne om en hund som løp løs på Miland. Ringte samboeren til broren min, som fortalte at det umulig kunne være Nieida, for hun var innelåst med 2 dører, den innerste døra har ikke håndtak på Nieidas side, og den går i tillegg innover mot henne. I tillegg er det enda en dør med lås! Men neida, det viste seg å være Nieida. Heldigvis ble hun funnet før hun rakk å finne seg et mannebein, hun får nok vente til neste løpetid ;-) På den positive siden blir hun ikke vanskelig å parre når hun skal det :-p

    Hennes første løpetid lærte hun seg å åpne dører, uansett hvilken vei de går. Hun kan også vri om nøkkler på døren. I tillegg hopper hun galant godt over halvannen meter opp, så man må ha høy hundegård :-P

    Heldigvis føler hun bare behovet for å stikke av når hun har løpetid, ikke ellers ;-)

    SvarSlett
  7. Skjønner det kan være en utfordring med løpske tisper da ja :o) Godt det ikke er hele tiden. Bra ho ikke fant seg en kjekkas på veien, blir spennende å høre om neste løpetid :o)

    SvarSlett
  8. Jeg humrer her jeg sitter. Det er så arti og lese om erfaringene deres og jeg lærer så mye av dere hele tiden. Men det er alvor også. Og hva kan en stakkars hannhundeier med hunden i bånd gjøre når det kommer friere på besøk. Ikke så rart med den kjekkasen der da... hehe.. :)
    Nieida må jo være en UTFORDRING å holde i hus:) Tussi er en liten "huddini" hun også, men hun klarer ikke bruke nøkkelen enda:))

    Kos fra Florø

    SvarSlett
  9. Nei det er ikke bare bare....Skjønner att det kan være utfordrende med tisper også. Kaiak stod i hundegården sin i dag, mens vi var på en besøksrunde og gjett hvem som hadde vært på besøk. De to tispene igjen!! Naboen var ikke veldig blid (er ikke veldig glad i hunder) Så han hadde varslet eier heldigvis....Og stakkars Kaiak igjen :-( Nå hadde han endelig sluttet å ule, men nå er det på`n igjen. Verden er urettferdig.

    SvarSlett
  10. Hehe, sånne damer da, som byr seg fram slik! Det tar seg ikke ut! Men nå er jo Kaiak en flott fyr, da! Vi så litt ekstra på han på Kongsberg;o)

    SvarSlett