mandag 14. mars 2011

Kongsberg utstilling!

Da var dagen her, opp kl.06.00. Jeg grua meg litt til utstillingen, men det er vel ganske vanlig. Kaiak trenger god tid til å roe seg ned før han skal i ringen. Så det ble en lang dag. Var ikke hjemme før 17.30. Men det var verdt det ;-) Kneet oppførte seg faktisk ganske bra denne dagen og det er jeg glad for. Må takke Nøve for de fine bildene ho tok av oss i ringen :-)  Og det var kjempe koselig å snakke med deg, og alle de andre koselige lapphund eiere. Jeg lærte mye i dag.

Kotankten melom Kaiak og meg har blitt bedre, men kan bli enda bedre.

Her står jeg vel fint :-)

Hva er det for en pipelyd?? Jeg er en blid gutt.

Dette var morsomt.

Malin fant seg en kosete venn. Tror han hette Toivo....

Kaiak likte ikke å bli tatt bilde av. 

Her er resultatet, jeg ble veldig overrasket :-)

Kritikken til Kaiak:
V. bygget harmonisk hann. g. ører, øyne. Prima bitt, g, hals, rygg. g, lengde. Prima siluett g, vinkl. benst. og poter. Bev. seg harmonisk sett fra siden og bak. Kunne vært fastere foran. Prima pelsfarge og temp.
Kval. E   Konk.1  CK  CERT  BHK.1   BIR   BIS

Dette er vel noe en ikke er med på så ofte og jeg visste ikke gangen i dette. Så jeg var på vei hjem to ganger fordi jeg trodde jeg var ferdig, så feil kan en ta. Så takk til dere som sa jeg måtte bli litt til :-) Da mangler han 2 små cert for å bli champion, så får vi se med tiden hvordan det går. Gogutten min har fått ekstra kos og opperksomhet resten av helga,noe han setter stor pris på :-) Og hundeforet fra Royal canin falt godt i smak. Jeg synes dommeren var veldig hyggelig, ikke så brå. Det var første gang en dommer kunne ta på Kaiak`s edle deler uten att han satt seg ned. 

Takk for en hyggelig Lørdag :-)





10 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott kritikk og premiering! det var velfortjent, du har en fantastisk flott hund!

    Er helt enig med deg i at dommeren var utrolig behagelig - vennlig både overfor hund og menneske, med myke bevegelser og det var tydelig at han trivdes i jobben sin:) Mer kan man da ikke be om!

    Og du er ikke på noen som helst måte alene om å grue deg på forhånd til utstilling, jeg reiste til Kongsberg med en sommerfuglfarm i magen:)

    Gratulerer nok en dag med lørdagens resultat!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fantastisk resultat! Kaiak er virkelig flott.
    Jeg likte også dommeren veldig godt og nervøs som jeg var så var det en lettelse at han var så mild og blid. :-)

    SvarSlett
  3. Gratulere med kjempe flotte resultater!! Kjempe koselig å treffe dere igjen!! Håper vi ses i drammen!!
    Kaiak er jo bare så utrolig flott en hund nå!!
    Så bra at det gikk så bra med knet ditt på lørdag og at det ikke streiket helt!!
    Ha en flott uke!!

    SvarSlett
  4. Grattis med toppresultat! Kunde väl inte bli så mycket bättre....? :-)
    Kan lova att de 2 småcerten Kaiak nu behöver blir a piece of cake. ;-)
    Lycka till vidare i utställningsringarna!!

    Mvh Herdis m/lappeguttane Isac & Aiko

    SvarSlett
  5. Gratulerer med resultat som umulig kunne blitt bedre ;-) BEST IN SHOW på en utstilling med nesten 100 hunder!

    Synes det er gøy du vant;-)

    SvarSlett
  6. Gatulere så mye til dere begge! :0)
    Morro at dere gikk helt til topps idag! Virkelig bra gjort.
    HEIA TINN!!! :0)

    SvarSlett
  7. Gratulerer til vakre Kaiak med strålende resultat!! Dette var moro å lese om:o)))

    SvarSlett
  8. Ja dette syns jeg var utrolig moro! Ikke så ofte at en finsk tinndøl slår en svenske til slutt, er det vel?? Dere så virkelig ut til å kose dere i ringen, det var nok derfor du ble "linselusa mi" denne gangen :)
    Håper vi ses igjen snart! Nalle sender med en hilsen til seierherren, faktisk ;o)

    SvarSlett
  9. Takk alle sammen, kjempe koselig :o) Litt artig å slå en svenske, det blir nok første og siste gang for min del hehe.. Nalle og Kaiak hilste vel så vidt på hverandre, men var jo ikke den største gleden ;-)

    SvarSlett
  10. Gratulere så masse! Syntes det var kjempe gøy at dere stakk av med BEST IN SHOW! Med en så flott gutt så møtes vi vel igjen på en utstilling! Sannelig vanskelig å holde styr på alle disse bloggerene synes jeg..Fikk ikke hilst på dere en gang!!

    SvarSlett