lørdag 14. juli 2012

SOMMERFERIE

En uke av ferien er over og det er fortsatt 3 uker igjen :-) Så langt har været svikta veldig, men det blir nok bedre :o) Glad jeg har en tur til Tyrkia å se frem til på høstkanten. Første helga i ferien reiste vi på hytta en tur. Og sønnen i huset og jeg fikk tatt "slåtten" der så det ble riktig så fint. Og ja jeg er enig i att fargen på hytta er noe spesiell...Men vi er bare heldige som får låne den.


På kvelden drog vi på fisketur, kosa oss med mat på bålet. Kaiak elsker å være med overalt, men synes etterhvert att det blei litt kjedelig...For fisken ville ikke bite denne kvelden.

Så da er det bare å legge seg i lyngen å ta livet med ro.

Det var meningen vi skulle være på hytta hele helga, men reiste hjem på Lørdag. Det var sinnsykt mye knott så ingen orket å være ute, hverken store, små eller hunder.


Når uka kom tok jeg med meg barn og hund å satte nesa mot Haukeli. Der skulle vi besøke en venninne av meg noen dager. Mann i huset jobber så da må jo vi som har ferie finne på noe. Ho har ei elghundtispe og møte med Kaiak gikk veldig fint. Ho sa ifra vist han prøvde seg på noen morsomheter. 
Vi besøkte hytta dems på fjellet og der var det fint.


Fiskevann hadde de mange av




Og jammen ble det ikke fisk også :-)

Og de havnet rett på grillen, nam nam

Kaiak finner seg alltid en yndlingsplass og det er somregel på trappa. 

Ellers har det blitt noen turer i nærmiljøet og det er ofte like bra.
Skjerva som fører til Tinnsjøen renner stritt.

Ett annet vassdrag i Hovin


Det er så godt å komme seg ut på tur, så dem skal det bli mange av i sommer.


Og i dag har vi gjort noe helt annet. Countryfestivalen i Seljord nærmer seg. Så i dag har vi mala bussen våres igjen, etter seks år trang den en ansiktsløftning og resultatet blei bra :-)
Litt harry er det vel, men fy så morro.



HA EN FORTSATT FIN SOMMER!!!!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar