lørdag 9. oktober 2010

God gutten

Nå var det godt med noen solskinnsdager. Skikkelig lei alt regnet som har kommet ned de siste dagene. Var ute å gikk en tur en kveld og skulle hatt vindusviskere på øya for å se noe.. Ellers er det lite nytt her, håper å få meldt oss på utstillingen på Kongsberg i November. Og da må jeg vel få fingeren ut for fristen går vel ut snart. 
  Nå har foresten hesten dratt, men vi fikk noe mye større på besøk. Okser på 800 kg. De var skumle, men egentlig veldig snille. Bortsett fra att de "spiste"opp trampolina til ungene. 
Jeg og eldste sønn har vært med pappa`n min på elgjakt ett par dager. Vi har vært med på driv, noe jeg synes er kjempe spennende.Håper jeg skal få tatt jaktprøva så jeg kan bli med på ordentlig :-) Utrulig hvordan elghunden bare snuser opp spor og finner dyra og kan følge de i timesvis før de endelig får sin belønning. 
  Jeg hadde med meg Kaiak den ene dagen, han er over gjennomsnittet interesert i vilt. Jeg hadde han i bånd for han og elghunden til pappa går overhodet ikke sammen etter att Kaiak ble "voksen". Men det ble elg og han fikk sitte i tillhengeren etterpå sammen med elgen. Han var så rar, han luktet å sleika og satt ved siden av og bare kikka. Lurte fælt på hva dette var for en skapning.
Har tatt noen bilder av go gutten min :-)



Sånn ligger han når det regner ute, han snur i døra og legger seg pal og bare koser seg.

Storkoser seg ute

Har tid til å sitte litt innimellom


HA EN FORTSATT FIN HØST HELG!!


7 kommentarer:

  1. Så flott Kaiak har blitt, skikkelig god gutt!!
    Tenker nok at han synes den elgen lukta godt!!
    Synn med tramplinen da som ble spist opp av oksene!! De synes nok at det var tida for å få den inn.....!
    Ha en flott helg videre!

    SvarSlett
  2. Så fin gutt! Klart det var spennende å være med på elgjakt!

    SvarSlett
  3. Hehe, ja det var nok på tide Gry ;-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen! Ikke rart jeg syns Kaiak er så fin! Hør bare her: Han og vår Emma (Fjelldronningens Birka) har samme far, Fjällfarmens Varri, og mødrene deres er helsøstre! Kaiak er sønn av Mallalasses A-Bonita, og Emma er datter av Asca. De er faktisk mer søsken enn vanlige søskenbarn: Søsken på farssida og søskenbarn på morssida;o). Sjekk vår blogg, så kan du se Emma: http://emma-birka.blogspot.com/

    SvarSlett
  5. Se det ja, morsomt. Var inn å kikka på bloggen din og jeg ser jo mange likhetstrekk :-)Jeg er ikke flink til å følge med på slekta hans, men synes det er veldig morro å vite. Emma er kjempefin hun også ;-) Da har de nok noe å slekte på. Hvor gammel er Emma? Da må de nok få hilsa på hverandre en gang :-)

    SvarSlett
  6. Emma er tre år nå, hun er født 10.09.07. En annen søster-kusine fra Emmas kull er Fjelldronningens Benita, hun har også blogg. Vi sees nok på lapphundutstillingen på Kongsberg eller Biri, i alle fall!

    SvarSlett
  7. Du må trene spor med Kaiak - eller har du gjort det?? Han kan bli en flott elghund, eller ettersøkshund, alle dører er åpne for en lapphund ;o)
    Vi ses kanskje på Kongsberg, vi da. Jeg har heller ikke meldt oss på. Enda. Men vi får se det an litt til ;o)

    SvarSlett