søndag 28. november 2010

Advent

Har hatt en veldig fin dag. Fått vært mye ute med Kaiak. I dag fikk han prøve seg på å dra akebrett. Nedover gikk det veldig bra med Malin på, men oppover blei det litt tungt så da fikk det greie seg med bare brettet.


Skikkelig god hjelp var han oppover bakkene og Malin var storfornøyd med å slippe og dra brettet selv
 ;-) Også synes hun det var bra att Kaiak ikke drog i bandet, men gikk fint ved siden av henne.


To gode venner på tur. Etter denne turen bar det til skogs for å finne juletre. Det er min jobb, synes det er greit å plukke det ut i god tid før jul. Så Kaiak, Martin og jeg tok beina fatt og trålet hele eiendommen rundt i 1.5 time, men noe juletre fant vi ikke. Kaiak fant mange deilige hjortespor, men i dag hadde jeg han i bånd for sikkerhets skyld. Skikkelig surt var det også -12 C og vind. Men tilslutt fant vi treet rett nedenfor huset, men på naboens eiendom :-/ Så tror jeg må gjøre en deal med han. Gleder oss til vi kan ta frem skia og bruke Kaiak som "motor"
Julegrantenning har vi også fått med oss i dag, alltid koselig. Og ellers ligger jeg ganske bra ann i forhold til jul.


Ønsker alle en fin adventstid, husk og kos dere litt også da ;-)

3 kommentarer:

  1. Ååå som jeg misunner dere å gå rundt på egen eindom og kikke etter juletre!! Noen ganger så har nabon noe som en har lyst på!! Går nok greit med en fin deel der!!
    Flink Kaiak er til å dra akebrettet!! Den bakken så skikkelig artig ut til å skli ned ikke fult så artig å gå opp igjen da.
    Ha en fin førjuls tid!!!!

    SvarSlett
  2. Vi storkoser oss i disse dager :o)
    Ønsker dere også ei fin førjulstid. Lappene setter iallefall stor pris på detta vinterværet!

    SvarSlett